Krokodiler, Abos och alkohol. Alla goda ting är tre?

Jag älskar dagar när man har överskottsenergi. Idag var en sådan dag, jag vaknade tidigt på grund av vidrig hetta i mitt rum och kände för äventyr. Jag, Sarah och Sebastian Irwin bestämde oss för att gå på krokodiljakt. Vi packade vatten och kameror i en väska och gick en lång runda längs havet, hittade varningsskyltar men inga krokodiler. Efter kanske en och en halv timme bestämde sig Sarah för att gå hem. Jag och Sebbe gick in i regskogen och härjade. Fick dock till slut ge upp, även om vi blev livrädda ett par gånger. Det mest exotiska vi såg var aboroginer, de såg ut som zombies, alkade och jävliga.

En löjligt turistig posebild. "Kolla, jag har stått bedvid en skylt"

Jag tycker verkligen synd om urbefolkningen. Här har de levt i frid och fröjd i 60 000 år, sen kommer det brittiska imperiet från helvetet och fuckar upp dem totalt. För det första slog man självklart ihjäl merparten av dem. De som överlevde det fick handskas med ett helt gäng nya sjukdomar. Resten, de som fortfarande finns, verkar inte ha det kanon. De flesta man ser är fulla. De har tydligen inte samma genetiska skydd mot alkohol som vi har, eftersom starkare alkohol bara funnits här i drygt 200 år. Detta innebär att de fastnar i beroende lättare än en genomsnittseuropé. Detta är ju bra tragiskt.


Kolla noga. Detta inte en bild på Sebastian Irwin. Tittar man noga ser man Abos i skogen.

En annan sak som gör att jag tycker synd om aboriginerna är att de är väldigt fula. De kan ju såklart inte hjälpa detta men shit, de är ingen fröjd för ögat alltså. En aning kontroversiellt men inget illa menat, det bara är så.

Dagens fakta: Banan är en ört, jag skojar inte

Hur kan man variera sin havregrynsgröt? Jag börjar tröttna på hallonsylt.


Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0