I'm back fuckers!

Som ni kanske har insett så överlevde jag raftingen. För er som inte vet, så betyder rafting forsränning.

Vi tar det från början.

Jag, Hitlerjugend-Janne, engelsmannen Chris och våra kanadensiska vänner (Nate, Rick, Matt, Candice och Ray) åkte igår iväg klockan 06:30 för en hel dags forsränning.

Ja, ni läste rätt! 06:30! Så tidigt har jag inte gått upp på tre och en halv månad!

I alla fall så satte vi oss i en buss och åkte två timmar rakt in i regnskogen.

När vi var framme så fick vi en flytväst och en otroligt ful rosa hjälm (väldigt lite fashion på den outfiten). Tydligen så skulle det vara bra för säkerheten eller något sånt.

I alla fall så tog vi på oss utrustningen och delade upp oss i två grupper. Jag åkte ihop med Nate, Rick och Jan.

Det var helt sjukt roligt faktiskt!

Vår guide Darren var dessutom jävligt duktig och riktigt rolig. Ett stort tack till honom!

Vi rännde fors, badade i  vattnet och hoppade från klippor i fem timmar!

Vi fick också prova att åka i en  relativt liten fors utan båt.

Det var roligt, men jag har blåmärken lite här och var idag eftersom jag lyckades åka in i varenda klippa och sten som forsen hade att erbjuda.

Mina knän är dessutom helt sönderbrända!

Det verkar som att solen tar här nere.

Efter raftingen så åkte vi hem och vi bestämde oss för att festa eftersom det var Eriks och Mickes sista kväll i Cairns.

Jag hade bara sovit tre timmar och varit iväg hela dagen, men man får ju ställa upp!

En öl slank ner rätt lätt sen insåg jag att jag var ganska trött. Jag bestämde mig för att sova en timme så att jag skulle orka festa hela natten.

Fjorton timmar senare vaknade jag och insåg att jag nog hade missat festen!

Och för er som undrar så kan jag säga att nej, jag tog inga bilder igår.


Ps. Varenda gång jag försöker skriva rafting så blir det farting, vad är det för fel på mig? Ds.


// Johannes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0