KATAPULTSTOLPILLER

Herrejösses. Jag kommer ihåg för 4 månader sedan. Ett par dagar innan vi lämnade Sverige. Klart vi skulle blogga, det var vi alla överens om. Men något hände, jag vet inte vad det var. Någon blogg blev det aldrig i alla fall. Men nu, på allmän begäran (från min mamma), har vi tagit oss i kragen och dragit igång denna blogg som vi valt att kalla arkadia. Den kommer bli bra, jävligt bra kan jag tala om.



Först tänkte jag summera vad som hänt hittils, men insåg att det är helt omöjligt. Vi bodde i Melbourne två och en halv månad, det var kul. Jag nöjer mig med det tills vidare.

För närvarande befinner vi oss i Cairns. Långt norrut. Det är en liten stad på ca 130 000 invånare. Jag trivs bra här, det är lugnt och fint, stor kontrast mot Sydney och Melbourne. Fast det regnar, det är ett minus. Jag tror vi kommer nog stanna här ett tag, skaffa jobb och sånt där. Imorgon ska jag skaffa mig ett jobb, jag lovar. Min ekonomiska situation tillåter inget annat. Men det löser sig, det gör det alltid.

Ok, nog med meningslöst dravel om världsliga saker. Låt mig berätta något med substans. I onsdags, när vi kom hit, hade jag varit vaken i 32 timmar när vi bestämde oss för att gå och köpa en låda så kallat goon. 4 liter av det sämsta vinet som finns. 10 dollar. 55 kr. Detta innebär att man kan bli ordentligt berusad för 25 kr. Stora mängder goon har intagits under denna resa.
I alla fall, anledningen till att vi ville festa till det från början var återseendet av våra kära kanadensiska vänner som jag bodde tillsammans med i Melbourne. Sagt och gjort, vi spolade i oss vinet, Adam mötte upp oss på vårt hostel och vi gick tillsammans till deras lägenhet. Alla var glada och vi hade en fin återförening. Vi åt pizza, jag somnade. Alla andra gick ut. Jag vaknade vid tre på morgonen och förstod inte vad kvällen hade blivit av. Skamset fick jag kränga på mig mina flipflops och traska hemåt i regnet och värmen.


För övrigt. Idag saknar jag Mattias. Åka hem på det viset? Nä fy fan.

Med vänlig hälsning
Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0