Morgonstund har guld i mund

Idag gick jag upp tidigt.
Jag var hemifrån redan vid halv 9 i morse. Så tidigt har jag inte gått upp sen... ja, jag vet faktist inte när senast.
Det var uppfriskande. Sen kom jag ur dörren, och Australiens tropiska väder slog mig med full kraft.
Fruktansvärt varmt, och jag upptäckte att mina kläder, som mestadels går i svart, inte kommer vara till min fördel mycket längre.
Iallafall, när jag kom fram till min destination, som givetvis var mina kära vänners lägenhet, så väckte jag ett fåtal av dem med hjälp av kaffebryggarens kärleksfulla brummande. Sen gick jag och Sarah och badade. Johannes lovade att han skulle komma, men det gjorde han självklart inte.

Jag är trött på min spanjorska. Hon är labil. Period.
Iallafall. Dagen den 16:e februari kommer jag nog försöka skaffa ett jobb innefattandes frukt och plockning.
Jan sa att det var ganska bra ändå, och jag har sedan tidigare ingen anledning att misstro honom. Fast han är tysk klart, han har ju en thing för arbetsläger sen tidigare.

Johannes har bara 10 timmar kvar av sin nedladdning av Southpark.
Han säger att dett känns ungefär som sju utav tio


efghh
Det känns ungefär som en sjua! utrbrister Johannes glatt och försvinner sedan
in undersängen och kommer inte fram på hela dagen

Annars intet nytt.
Igår vad nyktert för nästan alla tror jag, något jag inte sett på länge, länge.
Själv åt jag weetbix med mjölk (as intended) för första gången igår.
Grymt gott, och om det inte finns i Sverige kanske man skulle bli importör och slutigen miljonär.
För er som aldrig smakat och inte tänker göra det kan jag berätta att smaken till viss del påminner om gröt. En årgångshavre som har fått stå och dra in sig rummets karaktär. Och sylt. Och socker. Success!

Tills dess!
-mke fsk

ps jag tycker bara vi ska få lägga upp en videolänk per inlägg, annars blir det för mycket. tycker jag då.
säger inga namn men johannes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0