Mysigt på McLeod

Sitter här med kvällens första kopp kaffe. Ur några högtalare någonstanns strömmas det ut distad feelgood-reggae, och någon är ute och stökar i köket. Ute är det mörkt, men här inne är det ljust. Ljust och varmt. Det känns jul. Ni vet, efter Kalle, då iallafall några ur familjen Jonasson inte riktigt vet vad som ska göras. Mor och syster ilar runt i köket, Far ligger halvfull på soffan och skriker, och jag och min systerdotter har gömt oss under trappan som vanligt.

Då fullständigt exploderar köksgolvet

(Utdrag ur "Jul utan kul" av Michael Jonasson)


Aja. Jag ville bara säga att just nu är det ganska mysigt här i lägenheten, och snart ska jag nog gå hem till mitt.
Imorgon tror jag vi skulle göra nått.
Nån kan ju skriva nått om vi ska göra nått imorgon.


-micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0