NU GÖR JAG DET!

Nu!
Nu skriver jag vårat första inlägg och således bryter den is som ack så länge har hängt över oss.
Så många gånger har jag försökt att få mig själv att äntligen skriva nått,  så många gånger har jag öppnat ett textdokument och börjat skriva.
Varje gång har något slagit slint dock, och det slutar med att mitt blogginlägg aldrig får se dagens ljus.

Idag dock, idag är det annorlunda. För nu gör jag det.

Iallafall, för att berätta lite om våran nuvarande situation.
Vi är i Cairns. Cairns ligger långt upp på Australiens östra kust.
Det är tropiskt klimat här, varmt, regnigt och fuktigt. Väldigt fuktigt.
Vi landade mitt under regnsäsongen faktist, vilket inte gynnar min ack så bleka hy alls.

Cairs verkar vara en väldigt soft stad, bara 130.000 invånare.
Det innebär att man varken behöver vänta fem minuter eller sätta sitt liv på spel bara för att försöka komma över en gata.
Det kändes konstigt första gången vi gick över en gata faktist, bara ett fåtal bilar liksom...
Igår drack vi alkohol med våra kära kanadensiska vänner.
Jag blev ganska full och fick gula armband.

Armbanden var bar dock på en förbannelse, för jag kunde inte beställa alkohol när jag bar dem.
Jag tyckte dock dom var snygga, så jag behöll dem på under hela kvällen.
Idag fick jag pengar från jobb i Sydney. Det var inte så mycket pengar, men de ger mig iallafall tak över mitt huvud.
Imorgon börjar jobbsökandet, och jag har stooora förväntningar.

Tills dess,
Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0