Sova med fienden

Jag har inget jobb än, jag har inga pengar på kontot. Men jag har en lägenhet. Med pool, och en hel bunt sköna grannar. Här är mitt rum, mitt alldeles egna hörn av världen:


Jag gillart. Nästa uppdrag blir att få råd att kunna stanna mer än en vecka, vi får se hur det går. Det är svårt att hitta jobb för tillfället. Lågkonjunktur har hittat till Australien verkar det som.

En annan grej som är svår är att hitta är mat, oväntat nog. Det är så mycket översvämmningar kring oss att inga lastbilar kan ta sig till staden. Detta innebär så klart att många av hyllorna i mataffärerna står tomma. Man kanske borde bunkra upp havregryn så man står sig ett par veckor, vad vet jag? Det får bli dagens tips förresten. Havregrynsgröt är nog det billigaste man kan äta, och gott är det med.

- Erik

Kommentarer
Postat av: Johan

Agreed! Havregrynsgröt FTW

2009-02-09 @ 21:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0