En slice av hemma

Idag har jag flyt. Idag är en bra dag. Jag gick en lång jobbsökarrunda innan. Det var skit på många sätt, väldigt varmt. Två av tre ställen man frågar på säger tvärt nej. Hälften av den återstående tredjedelen tar emot ens CV mest för att vara snälla. Resten, alltså en sjättedel, har möligtvis ett jobb åt en, tar emot CVt och läser det. I slutändan fick jag ut 16 stycken, helt klart godkänt. Bara att hålla tummarna nu med andra ord.


I alla fall. Anledningen till att det är en bra dag är kaffe. Sarah kom hit igår förresten, det skrev jag aldrig. Hon köpte en kaffebryggare idag. Så fantastiskt snällt gjort. Jag är inne på min andra och ska snart börja på min tredje kopp. Anledningen till att det här är så speciellt är såklart att det inte finns bryggkaffe på caféer i Australien, bara äckliga espressobaserade long blacks.


Imorgon flyttar Sebastian von Schöldborg och Brian Loomans hit från Melbourne. Då blir det fest.


- Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0