Kungen av Kungsan

Såg precis Stockholmsnatt. Alla känner ju till Stockholmsnatt, alla vet att det är en pajig antivåldsfilm från 80-talet, med Paolo Roberto i huvudrollen till råga på allt. Men det är inte förrän nu jag fått chansen att se den i sin helhet. Vad fan vad det som hände egentligen? Allt är fel på alla vis. Det är luckor i handlingen, dialogen är fullkomligt usel, skådespeleriet om möjligt än värre. Värst är ändå att filmens budskap presenteras på ett allt annat än korrekt sätt. Man kan inte göra en antivåldsfilm med feta roundkicks och nunchakas, det fattar vem som helst. Herrejösses.



Bra underhållning får man väl lov att kalla det i alla fall, jag skrattade röven av mig. Eller som Sundsvalls tidning beskrev det; "En rå och otäck skildring". Bra spaning där för övrigt, filmen är ju över 20 år gammal. Jag är återigen late to the party som de brukar säga.


Igår var vi ute och gjorde Cairns,
den här staden har inget uteliv att tala om, men det blev ganska lyckat i alla fall.Tur att man fick med sig kameran


Hela gänget samlat för ett traditionellt gruppfoto


Sebbe och Matt träffade varsin tjej som de bjöd på shots


Gruppfoto igen, Sebbe, Jag och Micke


Sen vart det ju efterfest såklart! Bra drag här hemma i lägenheten, det vill jag lova :P


Erik

Kommentarer
Postat av: Johan

hahaha du har väldigt roligt va?

2009-02-15 @ 20:47:04
Postat av: Erik

Haha ja självklart, jag tycker knappast det finns nåt bättre att lägga en nykter vaken natt på

2009-02-16 @ 09:14:53
Postat av: annie

hahaha. 1. jag dör på filmen. 2. jag dör på bilderna. hahahha

3. tänk på mitt arma ålderdomshjärta. check.



:)

2009-02-16 @ 10:23:14
URL: http://sirtalkalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0