Vad hände igår?

Man vaknar bakfull och svettig efter tre timmars sömn i ett rum med för mycket morgonsol av ljudet från en vibrerande mobiltelefon. Vad fan nu då?
Det är Isabelle, som jag först träffade för ca 4 månaders sen i Melbourne, som ringer.

- Were you sleeping?
- No, no I'm up.

Klart jag inte är vaken, vanliga människor sover klockan 11, herregud. Hon vill möta upp och äta frukost innan hon lämnar staden. Ok då.

-Sure why not, give me half an hour.

Stapplar ut i köket, yr i huvudet. Spolar i mig rumstempererat, klorsmakande vatten. Tar en dush, sittandes, och begrundar livet i allmänhet och föregående kväll i synnerhet. Vad hände egentligen? Försöker gå igenom kvällens händelser i kronologisk ordning, det fungerar rätt bra. Tror inte jag gjorde något allt för pinsamt, bra det.

Sitter en halvtimme senare och äter pannkakor med jordgubbar, glass, grädde och lönnsirap. Dåligt val, för sött, på tok för sött på bakfyllan. Ge mig cheeseburgers, tänker jag. Vi säger hejdå till varandra lite senare, efter vi gått tillbaka till mitt. Avsked är inte roligt, det är sorgligt att säga hejdå.

Lite senare glider jag lugnt bort till närmaste uttagsautomat för att plocka ut lite kontanter. Skönt att man äntligen har pengar på kontot, hinner jag tänka.

Your savings account balance is: $0.00

Fuck, shit, fuck, shit, cunt. Nej, nej, nej.

Vad hände igår egentligen? Det saknas 308 dollar på mitt konto. Jag är hundra procent säker, jag har inte använt dem. Får bli ett besök på banken first thing imorgon. Varför jag? Jag pallar inte kortbedrägeri, inte idag.

Skitdag. Jävla skitdag. Det regnar med, till råga på allt ;)

Såhär farlig var man i morse vid sjutiden

Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0