Min nära vampyrupplevelse: Sarah vs. Bat

Jag har nog haft min värsta djurupplevelse i Australien. Jag satt lugn med datorn i sängen, plötsligt kommer något flygande, jag skriker, den träffar mig. Jag skriker, hoppar upp ur sängen. Springer i på Johannes rum, stänger dörren med hjärtat i halsgropen.
En vidrig, blodsugande fladdermus har kommit in. Är det min natt att bli vampyr? Fan heller. Vi smyger ut ur Johannes rum, försöker kolla överallt. Vi ser en gecko. Låser Jakes rum, hoppas den är därinne.
Jag, smygandes går in på mitt rum. Ser inget i tak, på golv. Var dom nu befinner sig.
Jag tittar på sängen, DÄR LIGGER DEN OCH KRYPER! Jag får åter igen instinkten att rädda mig, rädda det som kan räddas. Jag springer skrikandes in på Johannes rum och även han håller på att skita på sig.
Jag skrattar, men egentligen är jag livrädd.
Efter har övertalat Johannes att vi måste få ut den, följer han med mig ut för att få syn på den. Den ligger inte i sängen längre. Den ligger DÖD på golvet. Hjärtattack? Bevisar detta att den är lika rädd för mig som jag är för den?

Vi skyfflar ut den med kvasten.

Jag vann detta battlet, en är död.

Miljoner finns kvar där ute, än är det inte över.

Överlevaren Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0