Ikväll blir det hamnen.

Jag förstår att det inte kan vara lätt att motstå tre blonda skandinaviska flickor som ligger i bikini och blir solkyssta.

En man kommer fram vid lagunen och sätter sig ner i gräset, han presenterar sig. Har redan glömt hans namn, inget värde att lägga det på minnet. Han inbjuder oss till hans båt som ligger i hamnen. Ikväll ska han och hans polare dricka lite och senare gå ut. Dom behöver sällskap, killar finns det gott om, bara tjejer är välkomna.

Han ställer dom vanliga frågorna först:
-Hur länge har ni varit här? Hur länge kommer ni att stanna? Varifrån är ni?
-Norge och Sverige
-Norge? Jag hade en gång en kollega som åka till Norge och jobbade på en plattform.


OK?

-Ska ni gå ut ikväll tjejer?
-Vi vet inte än, vi är ganska trötta.

-Vad tycker ni om att dricka?
-Öl
-Det kommer finnas det på båten, även bourbon och vodka.

-Båten är sheppad hit från Miami. Den har flera rum undertill, den är mycket större än den verkligen ser ut. Det finns en loungearea med röda soffor som man bara slocknar direkt i.


Serveras det rohypnol i drinkarna också?

-VI kommer troligen gå ut efteråt, och sen tillbaka för att fortsätta festen. Vi brukar gå till Gilligans och Wool Shed. Gilligans är suveränt med de olika avdelningarna, lounge, ute, dansgolv..

Gilligans och Wool Shed = Backpackernas nr. 1.
Härligt att det springer runt 40åringar som försöker spola i unga flickor drinkar.

-Är ni kvar här imorgon? Vi kommer åka ut med båten och om ni får gärna följa med och snorkla och bada.


Javisst vill vi det, åka ut med främlingar på en båt utan för Australiens kust. Låter som en kanonidé.

Den konversation han försökta ha med oss som vi inte lyssnade på handlade kort om hans jobb, att han var från Tansmania, vad han gjorde i Cairns och fattade inte alls vinken att det blev flera minuter tystnad när han inte pratade.

Han berättade även att han och hans kompisar hade satt upp flyers för någon vecka sedan om det fanns några tjejer som ville åka med på båten ner till Airlie Beach, ligga på däck och sola och få gratis färd ner dit.

Hur brr som helst ju. Jag undrar varför inte planen lyckades..

Vafan är det på väg. Tror verkligen 40åriga män att dom kan få 20åringa tjejer?
Hur ska man kunna ha någon respekt för dom? När t.o.m scoutledarna våldtar småbarn.
Och vi vill verkligen inte ha en med långt stripigt flottigt hår som försöker knarka ner oss på en båt, som ovanstående man.
Jag ignorerar och blir förbannad. Skrattar att dom verkligen tror på dig själva. Män är svin.

Just det. Han berättade också att vi inte alls behöver vara rädd, för det är alltid fiskare nere vid hamnen, de kommer runt fyra. Så när vi kommer tillbaka från klubbarna så sitter dom redan där.

Känns tryggt. Gamla suputer som fiskar klockan fyra om morgonen. Jag tror jag ställer in min filmkväll med Johannes och tar mig ner till hamnen.

Jag är blond, blåögd, 1.56m lång (kort), har på mig en rosa klänning.
Min mamma heter Rita, hon finns i Ljungby. Kontakta henne så fort ni hittar mig.

All kärlek.
Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0